Гендерно-інклюзивні екосистеми цифрових інновацій – у фокусі заходу Акселератора жіночого підприємництва на 67-ій сесії Комісії ООН зі становища жінок

Захід щодо розкриття потенціалу жінок-підприємниць для інновацій у цифровій економіці відбувся на високому рівні. Були оголошені переможці Конкурсу WEA Digital Innovation Challenge.

Даллас, США, 17 травня 2023

НЬЮ-ЙОРК та  ЖЕНЕВА - (BUSINESS WIRE) – Використовуючи тему цьогорічної Комісії ООН зі становища жінок, (CSW67) щодо інновацій і технологій з гендерної точки зору, захід Акселератора жіночого підприємництва (WEA), організований у штаб-квартирі MetLife у Нью-Йорку, об’єднав експертів високого рівня. Керівники агенцій-партнерів Акселератора жіночого підприємництва, представники приватного сектору та громадянського суспільства обговорили способи побудови гендерно-чутливої екосистеми для жінок-підприємниць, щоб вони могли брати участь і конкурувати в цифровій економіці. Доповідачі назвали діяльність Акселератора жіночого підприємництва критично важливим рішенням для багатьох зацікавлених сторін, що дає змогу вирішувати проблеми, які виникають у жіночому підприємництві.

Вперше звертаючись до ролі інновацій і технологій з гендерної точки зору з моменту свого заснування, висновки, спільно ухвалені державами-членами на Комісії зі становища жінок, містять найкращі практичні рекомендації для зацікавлених сторін, включаючи уряди, приватний сектор і громадянське суспільство. Цей порадник має на меті сприяти повній і рівноправній участі та лідерству жінок та дівчат у розробці та розгортанні цифрових технологій та інноваційних процесів.

Учасники дискусії обговорили такі питання:

  • жіноче підприємництво як рушій інновацій у вирішенні суспільних проблем, а також;
  • внесок жінок-підприємниць в економічне зростання та подолання бідності.

Також йшлося про перешкоди, які доводиться долати жінкам-підприємницям у розвитку бізнесу та виведенні їхньої продукції та послуг на ринок, зокрема:

  • відсутність фінансування, соціальна нерівність, недостатня взаємодія, а також нестача часу та навичок – усе це перешкоджає їхній здатності конкурувати на цифровому ринку.

Підкреслювалося, що діджиталізація є важливим фактором для жінок-підприємниць, так само, як і роль цифрових технологій у підтримці жіночого бізнесу під час пандемії. Обговорено наслідки пандемії для жінок на ринку праці та прав жінок у цілому.

В центрі дискусії була важливість створення сильної екосистеми для жінок-підприємниць, щоб вони могли конкурувати та масштабувати свій бізнес. Учасники дискусії, які представляють різні сектори екосистеми, відзначили WEA як виняткову та дієву платформу для подолання перешкод на шляху жіночого підприємництва через партнерство приватного сектора та шести унікальних агентств ООН.

Подія WEA також стала чудовою нагодою для оголошення переможців конкурсу WEA Digital Innovation Challenge.

Ініційований WEA та проведений Міжнародним союзом електрозв’язку (International Telecommunication Union, ITU) у співпраці з Mary Kay, Challenge мав на меті створення сприятливого середовища для жінок-підприємниць через подолання бар’єрів на їхньому шляху, зокрема усунення цифрового гендерного розриву. Конкурс доповнив тему інновацій та технології з гендерної точки зору на цьогорічній CSW67.

Розпочатий у грудні 2022 року штаб-квартирою партнера WEA — Міжнародного союзу електрозв’язку в Женеві — Конкурс WEA Digital Innovation Challenge, отримав 250 заявок від компаній із 54 країн, які належать жінкам або серед засновників яких є принаймні одна жінка, кожна зі своїм унікальним цифровим рішенням для досягнення соціально-економічних переваг у своїх громадах., які належать жінкам або засновниками яких є принаймні одна жінка. Кожна компанія продемонструвала унікальне цифрове рішення для досягнення соціально-економічних переваг у своїх громадах. Альянс інновацій та підприємництва для цифрових технологій при ITU визначає мету конкурсу у прагненні продемонструвати, як виглядає нова екосистема цифрових інновацій, і створити сприятливу атмосферу для участі жінок-підприємниць у цифровій економіці.

10 переможців конкурсу виступили на заході CSW перед експертним Великим журі з двохвилинними презентаціями. У складу журі – інвестори та і представники різних галузей, кожен поділився унікальними ідеями.

Склад Великого журі:

  • Ден Сеймур, директор зі стратегічного партнерства ООН-Жінки;
  • Дебора Гіббінс, Головна операційна директорка Mary Kay Inc.;
  • Гаррі О’Меалія, генеральний директор і президент 1919 Investment Counsel;
  • Джулія Пімслер, засновниця мережі Million Dollar Women;
  • Селін Оз, керівник напрямків середнього та малого бізнесу та підприємництва , Garanti BBVA;
  • Тесс Матео, інвесторка ESG Impact у сфері сталого розвитку, представниця W20 від США в G20;
  • Урсула Вінховен, представниця Міжнародного союзу електрозв’язку при ООН у Нью-Йорку.

10 переможців Конкурсу отримають доступ до «Програми прискорення викликів цифрових інновацій» протягом найближчих місяців, де вони пройдуть тренінги з розвитку потенціалу та віртуальний навчальний табір, щоб у подальшому вдосконалити свої бізнес-стратегії, а також отримають спеціалізоване наставництво та доступ до мережі творців змін. Після цього переможці візьмуть участь у престижному Глобальному інноваційному форумі ITU, що відбудеться цього року, та зможуть дослідити шляхи подолання розриву цифрових інновацій та вирішення глобальних проблем.

Особливу відзнаку отримали три компанії, яким надали консультації від 1919 Investment Counsel. Перше місце та 10 годин консультаційних послуг отримало Tiny Totos, кенійська соціальна компанія із забезпечення якісного догляду за дітьми. Забезпечуючи навчання, доступ до капіталу, мережу та технологічну платформу, Tiny Totos допомагає створювати центри догляду за дітьми, щоб збільшити доступність такого догляду та покращити якість цих послуг у своїй країні.

По 5 годин консультацій отримали дві організації, що посіли друге місце: Health Innovation Exchange (HIEx) та Gwiji for Women Gig Workers, які також займаються вирішенням ключових суспільних проблем. HIEx вирішує проблеми систем охорони здоров’я, і об’єднує інноваторів із ключовими учасниками екосистем охорони здоров’я, насамперед в Африці та Азії, щоб знаходити рішення, які можуть покращити доступ до якісної медичної допомоги. Gwiji for Women Gig Workers – це технологічний стартап, який усуває перешкоди для участі жінок з низькими доходами на ринку праці в Кенії. Він ідентифікує, перевіряє, навчає та розширює можливості жінок з нижчого соціально-економічного прошарку, зв’язуючи їх із потенційними клієнтами через мобільний додаток.

Конкурс WEA Digital Innovation Challenge відбувався в умовах економічної ситуації, яка швидко змінювалася, що свідчило про розвиток цифрових технологій і зростання цифрової економіки. Визнаючи потенціал цифрового прискорення для збереження нерівності, Конкурс надав можливість обговорити діджиталізацію як перешкоду для економічного статусу жінок.

До панельної дискусії долучилися представники різних галузей:

Привітання:

  • Докторка Сінді Пейс, віце-президентка, глобальна директорка з різноманітності, рівності та інклюзії, MetLife

Вступне слово:

  • Аніта Бхатія, помічниця Генерального Секретаря та заступниця виконавчого директора з управління ресурсами, стійкого розвитку та партнерства, ООН-Жінки
  • Ульріка Модер, помічниця Генерального секретаря ООН та директорка Бюро зовнішніх зв’язків та адвокації ПРООН Вступна репліка: Дебора Гіббінс, Головна операційна директорка Mary Kay Inc.

Основна доповідь:

  • Вірджинія Літлджон, співголова делегації США Women20 (W20) у країнах G20; Глобальна координаторка Ініціативи W20 Women Entrepreneurs Act Initiative (WE Act); Радниця Women7 (W7) для країн G7 та співкоординаторка групи з розширення прав і можливостей жінок, значущої участі та лідерства; Forbes Women 50 over 50 (інвестиції)

Учасниця дискусії:

  • Соня Хорхе, засновниця і виконавча директорка Global Digital Inclusion Partnership (GDIP)

Заключне слово:

  • Доктор Космас Лакісон Завазава, директор Бюро розвитку телекомунікацій, ITU

Учасники дискусії обговорили важливість жіночого підприємництва як невід’ємного фактора досягнення Цілей сталого розвитку. Також йшлося про необхідність створення екосистеми, яка би більше враховувала гендерні аспекти для жінок-підприємниць, аби вони могли конкурувати та масштабувати свій бізнес у цифровій економіці.

“Жінки-підприємниці зустрічають чимало перешкод, які гальмують розвиток їхнього бізнесу: від нестачі фінансування до соціальних норм, а також обмежень у часі та навичках. Підприємництво може бути потужною силою для вирішення суспільних проблем. Однак у підприємництві та перевагах, які воно може принести, досі домінують чоловіки. Розробляючи екосистему для стартапів, яка більше враховує гендерні аспекти, і кидаючи виклик поточним бізнес-моделям, ми можемо усунути перешкоди для жінок-підприємниць, щоб вони могли досягти успіху та повністю розкрити свій потенціал.”
Докторка Сінді Пейс, віце-президентка, глобальна директорка з різноманітності, рівності та інклюзії, MetLife.

“200 мільйонів жінок в Індії отримували гроші під час пандемії завдяки діджиталізації та роботі з допомогою їхніх мобільних телефонів, а також завдяки національній системі ідентифікації. Однак через два роки життя після пандемії перед жінками досі суттєві перешкоди в доступі до венчурного капіталу, а отже, інновацій. Ми знаємо, що менше 5% венчурного капіталу спрямовується на бізнес, яким володіють жінки, і доки ця екосистема фінансування для жінок не зміниться, нічого особливого в житті жінок-підприємниць не зміниться.”
Аніта Бхатія, помічниця Генерального Секретаря та заступниця виконавчого директора з управління ресурсами, стійкого розвитку та партнерства, ООН-Жінки.

“За останні кілька років ми спостерігаємо, як понад 600 мільйонів людей вперше скористалися Інтернетом, але 2,7 мільярда людей все ще не в мережі, більшість з яких жінки. Жінки також на 25% менше, ніж чоловіки, знають, як користуватися технологіями, що позбавляє їх базових можливостей використовувати технології для власного успіху. Крім того, бізнес, яким володіють жінки, становить 30% зареєстрованих підприємств у всьому світі, але лише 10% із них мають доступ до капіталу, необхідного для розвитку. Ми також повинні пам’ятати, що базове законодавство повинне діяти таким чином, щоб цифрові технології приносили користь жінкам. Це означає, що водночас потрібно працювати і над правами жінок..”
Ульріка Модер, помічниця Генерального секретаря ООН та директорка Бюро зовнішніх зв’язків та адвокації ПРООН.

“Нам потрібно змінити тренд на «гендерно сліпі» інновації та усунути цифровий гендерний розрив, який існує в доступі до технологій, цифровій освіті та навичках. Настав час переконатися, що жінки не залишаються осторонь. Це надто великий подвиг для однієї компанії чи однієї галузі. Враховуючи масштаби виклику, нам потрібно більше міжгалузевих зв’язків та партнерів, щоб об’єднати зусилля для створення умов для жінок-підприємниць, з метою впровадження інновацій, конкуренції та процвітання. Завдяки Акселератору жіночого підприємництва, ми маємо готову платформу для формування більш рівноправного та інклюзивного цифрового ринку та суспільства.”
Дебора Гіббінс, Головна операційна директорка Mary Kay Inc.

“Згідно з дослідженнями, існує вроджена гендерна упередженість, яка перешкоджає жінкам-підприємницям отримати рівний доступ до ресурсів екосистеми, таких як фінанси та ринки, тоді як слабка співпраця уряду та приватного сектору в екосистемах стримує жіноче підприємництво від доступу до ключових стовпів екосистеми. Як наслідок, багато жінок-підприємниць залишаються наодинці зі своїми проблемами. Політики та рамки партнерства, які використовують більш цілісний та синергічний підхід, такі як Акселератор жіночого підприємництва, мають ключове значення для розкриття повного потенціалу жіночого підприємництва. Подальше розширення партнерства WEA може сприяти ще більшому прогресу.”
Вірджинія Літлджон, співголова делегації США Women20 (W20) у країнах G20; Глобальна координаторка Ініціативи W20 Women Entrepreneurs Act Initiative (WE Act); Радниця Women7 (W7) для країн G7 та співкоординаторка групи з розширення прав і можливостей жінок, значущої участі та лідерства; Forbes Women 50 over 50 (інвестиції).

“За останнє десятиліття світ втратив близько трильйона доларів США через те, що ми не включили жінок у цифрову економічну діяльність. Якби ми змінили це, ми могли б отримати понад 525 мільярдів доларів від подолання цього розриву, тобто уряди могли б заробити додаткові 525 мільярдів доларів у наступні 5 років, якби включили жінок як активних економічних гравців. Крім того, щоб усунути розрив у універсальному значущому зв’язку до 2030 року, нам знадобиться лише 430 мільярдів доларів. Якщо говорити про це в перспективі, то це скільки світ витрачає щороку на газовані напої! Це є основою для залучення жінок в Інтернет, створення можливостей для підприємницької діяльності та створення можливостей для участі, творчості, інновацій та залучення до цифрових послуг і продуктів.”
Соня Хорхе, засновниця і виконавча директорка Global Digital Inclusion Partnership (GDIP).

“Рішення, представлені в рамках Конкурсу, без сумніву, змінюють світ на краще. Інклюзивні та справедливі інновації допоможуть нам орієнтуватися в новому цифровому світі, який стає все більш мінливим, невизначеним, складним і неоднозначним. Цифрові інноваційні екосистеми все ще потерпають від значного гендерного розриву, який стосується кожного. Щоб підняти економіку та суспільства в усьому світі та допомогти захистити від соціально-економічних криз, які ми бачили, необхідні екосистеми цифрових інновацій, які враховують більше гендерних аспектів.”
Доктор Космас Лакісон Завазава, директор Бюро розвитку телекомунікацій, ITU.

Запис панельної дискусії доступний тут, а запис WEA Digital Innovation Challenge викладено тут.

Про Акселератор жіночого підприємництва

Акселератор жіночого підприємництва (The Women’s Entrepreneurship Accelerator, WEA) — багатостороння партнерська ініціатива з жіночого підприємництва, заснована на 74 сесії Генеральної Асамблеї ООН у 20129 році. До неї входять шість агенцій ООН, Міжнародна організація праці (International Labour Organization, ILO), Міжнародний торговий центр (International Trade Centre, ITC), Міжнародний союз електрозв’язку (International Telecommunication Union, ITU), Програма розвитку ООН (ПРООН), Глобальний договір ООН (UN Global Compact, UNGC), ООН-Жінки та Mary Kay Inc. прагнуть розширити можливості 5 мільйонів жінок-підприємців до 2030 року. Метою ініціативи є збільшення впливу жіночого підприємництва на розвиток у досягненні Цілей сталого розвитку через створення сприятливої екосистеми для жінок-підприємниць у всьому світі. Акселератор є прикладом трансформаційної сили мультипартнерства унікального масштабу для використання потенціалу жінок-підприємниць. Дізнайтеся більше на we-accelerate. Підпишіться на нас: Twitter (We_Accelerator), Instagram (@we_accelerator), Facebook (@womensentrepreneurshipaccelerator), LinkedIn (@womensentrepreneurshipaccelerator)

Дебора Гіббінс, Головна операційна директорка Mary Kay Inc